What a fucking waster

Solen skiner och graderna är flera hundra och vi dricker vin, fyllnar till och tramapar de brandgula båtarna frammåt, frammåt...frammåt. In i framtiden och tillbaka till nuet men aldrig dåtid dåtid dåtid
Nån trillar i, en annan tänder på, en tredje tuppar av. Hela tiden frammåt frammåt frammåt. Kaos och kalas och underbara jävla sommar ta aldrig nånsin slut.

where did all the money go?
straight up in the nose

Det är VM i allt. VM i fotboll, fiskrens, solbränna och sena nätter. Säkert i annat också. Skilsmässor och trafikolyckor tillexempel.

Stora VM sommaren. En sommar när alla ler och några bråkar, och alltid uppåt frammåt och framtiden är ljus så jävla ljus att vi bländas och kanske tittar bort eller bak men alltid possitiva vibbar med harmoni och kärlek.

Miriam Makeba sjunger och hade jag bott i Johannesburg skulle jag dansat Pata Pata nätterna igenom med min prinsessa från Afrika och hundratals glada sprit-torskar. Flera hundra och massor av flytande glädje...
Glädje i procent och promille och huvudverk som botas med kaffe och apelsin. Men aldrig ångest och oktobermörker.

Jag tackar gud när solen lyser och fåglarna kvittrar, dricker nattvardsvinet varje helg och ibland också mitt i veckan, de smakar bra och jag skrattar och gud ler och skiner lite mer med solen och jag tackar pingstvännerna i tältet på torget och dom ber en bön och jag får en bibel och går vidare, ramlar dåliga gatan fram och den är så jävla vacker i sommarnatten och till och med polisen från Falun flinar och klappar mig på axeln och jag lovar att bjuda henne. På räkor och vin och trevligt sällskap och hon klappar mig på axeln en gång till och tackar ja och jag blir alldeles snurrig men somnar så jävla gott och Ljungberg nickar och sverige gungar så förbannat skönt i mitten av juni och kanske kanske tar vi oss iväg den här hösten ändå- 4 dagar kvar till semester!

Tummen upp!




Kommentarer
Postat av: Lina

Trampbåtar... Blir det något trampbåts-SM i sommar. Kanske augusti?
Lina

2006-06-19 @ 15:17:54
URL: http://diamanten.blogsome.com/
Postat av: Lina

Trampbåtar... Blir det något trampbåts-SM i sommar. Kanske augusti?
Lina

2006-06-19 @ 15:18:18
URL: http://diamanten.blogsome.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0