Casey´s last ride

Ketchupeffekt.
Det var vår och sommar och vår igen osså lite sommar en gång till och skitskön skitskön höst en andra, en tredje och kanske fjärde gång innan fingrarna till slut blev blåa på väg till jobbet imorse.

Global-warming-festivalen är slut för den här gången och solen skiner visserligen men strålarna bara bländar, dom värmer inte, bara bländar.
Som när jag åker Bergsjövägen norrut i jakt på trafikpoliser.
En sista kick på gasen för att ta den skitiga volvon över back-krönet, osså där med laserpekaren i vänsterhand och tjänstekanonen i bältet vinkar en glad snut hejhej och jag kliver ur och vi skrattar artigt innan vi vinkar in den första fartsyndaren.
4000 lax grabben, surt för dej kul för mej. Jag frågar- du svarar och tillsammans har vi gjort ett inslag. För mej innebär det en dagslön, rätt dålig men ändå, för dej 4000 mindre i plånboken och säkert några sömnlösa nätter.

Den enes död den andres...

Banken i Ljusne rånades imorse förresten, lycka till man. Jag håller tummarna!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0