Happy Hudik not so happy

-Finns det nått som är bra här egentligen?

Hon fimpade ciggen mot den blöta asfalten och blåste röken genom näsan.

Näe, tänkte jag. Det gör det väl egentligen inte. Men för mej är det jobb och för henne, 23 år med barnvagn, verklighet.

På Torsdag sänder vi direkt från Hudiksvall. Två timmar live-action, fullt av intressanta aktualiteter och annat som gör livet mer levande för säkert en del men inte mej.

Så vi frågade Hudiksvallsborna själva. Hudik whadup?

Killen med luva tittar förvånat och funderar några sekunder...
Äh, näe alltså jag vet inte men nått är säkert bra fast jag kommer inte på...öh, ja staden är ju liten så det är lätt att hitta.

Grattis grabben du vann just en enkel resa härifrån. Så typiskt. De ända som tycks trivas är de hitflyttade. Dom med pengar och pälsar och hus vid havet.

Fantastisk sommarstad, sa Bill
Och kulturen, så många fina musiker, sa Bull...

Tjejen med barnvagn skruvar på sig och tar skydd undan duggregnet.
Jag tar dagarna som dom kommer, man går fram och tillbaka vettu...Va? Nått att vara stolt över, det skulle väl vara namnet då. Glada Hudik, fast så glatt är det ju egentligen inte. Men jag blir väl kvar, det blir nog så.

Vadårå?

Ja, man trivs ju ändå. Vet vad man får liksom, så törs man väl inte riktigt bryta upp.

Jag går tillbaka och tar en sista kopp kaffe.
Det regnar och jag bryter upp. Tar tåget tillbaka och återvänder inte förän måndag. Det är ju så lätt att hitta



Kommentarer
Postat av: Johan

Dags att uppdatera nu??

2006-12-05 @ 12:46:57
Postat av: Johan

Ok, nu är det fan dags på riktigt..

2006-12-17 @ 00:17:28
URL: http://chopper.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0