Onsdag onsdag jag är hungrig

Just som våren kommer, vi har ställt fram utemöbler, och slipper elda. När vi precis börjat njuta, skörda frukten av flytten så tittar vi på varandra. Skakar händer och säger med bestämda toner.
Vi flytt

Landet är bra. Naturen fin och luften ren, men resorna långa och vänner, ja vänner, ni är långt långt från Hälsinglands blåa berg och djupa dalar.
Så i september packar vi väskorna och styr kosan söderut.

Hejdå Norrland, hej Stockholm.

Det känns bra,  och Bisse fick rätt i sin profesia.

Innan Lucia sa han till Lisas pappa, innan Lucia har dom flyttat.

Kommentarer
Postat av: Markus

Årets hemvändare!! Inte riktigt kanske, men det kändes skönt att säga det.


2007-04-18 @ 14:03:59
URL: http://www.fruktstund.se
Postat av: Shide

Ha... är det Bisse som får all kred? Jag sa till Lisa att ni skulle klara er max sex månader. Det blir väl exakt sex månader? Ärligt talat var det nog inte många som trodde att ni skulle bli långvariga på landet.

2007-04-18 @ 14:19:02
Postat av: Trixy

Markus. Åh, ja. Mitt mål är därmed uppnått. årets hemvändare. fatta, jag kan bli det om jag flyttar tillbaka till häslingland eller Gävle också. en vacker dag. fatta hur många hemvändarmedaljer det blir!

Shide, äh. Bullshit, sådär säger du bara efteråt. Lätt att vara styv i korken då!

2007-04-18 @ 15:37:29
Postat av: Uffe

Sex månader var inte så värst imponerande. :)

2007-04-18 @ 16:00:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0