Torsdag snart fredag

Fy fan

Blöt snö från helvetet letar sig innanför tröjan
Jag huttrar svär och tänder den slocknade cigaretten igen
På måndag inleds ju sluta-röka veckan så det gör det verkligen samma hur mycket skit jag drar ner i lungorna nu, och med tanke på det trista vädret kan det bli en hel del.

Jag ska verkligen lyckas den här gången, inte i dag eller imorgon utan nästa vecka. Så

Då var det avklarat, sagt och därmed inte gjort men kanske ett steg på vägen

Sist basunerade jag ut mitt påtänkta hälsosamma leverne för hela radiopubliken och sen tände jag cigg på cigg med svansen hängades mellan benen som en filterlös och dyblöt john silver
Misslyckade snorunge
, jag kunde nästan se hur mina kollegor stirrade besviket och tänka jaja, vad var det vi sa?

Pinsamt, att ens komma på tanken förresten, att göra krönikor som jag gjorde då. Jag skyller på ingenting annat än mej själv och mitt dåliga omdöme

Jag ska springa idag också, trots träningsvärken från i förrgår och trots att jorden på åkrarna säkert förvandlats till vitbrun kall och hal sörja lagom tills jag hunnit hem
Därefter situps, armar uppåtstreck och resterna från gårdagens dubbel DVD med Tom Hanks.
Lisa kommer timmen senare och får ge sig ut i naturen på egen hand
Jag diskar och överaskar med mat och vatten

Vinet spar vi såklart till helgen, vi gör så nuförtiden.
Och det fungerar över förväntan för båda, vi stöttar varandra om det skulle krisa där i skafferiet bland boxar och buteljer

Men hitills allt under kontroll och i lördags efter två-tre glas tittade jag in i hennes sömniga ögon och sa, ok baby. det är lördag och veckan har varit hård.
Vi lägger oss

Söndagen vi hade sen, fick Gunde Svan att framstå som Keith Richards.

Varma polarbröd med ost och gurka, termos och vattenflaskor. Vi paddlade genom is och under tunnlar- in i kanaler där ingen människa satt sin fot på åtminstone den här sidan nyår.

Sen sken vi ikapp med solen på balkongen och förlustade våra solbrända fräkniga aniskten bland skvallrande söndagsbilagor och Afrikansk dunka dunka.

Det var en trevlig helg.

Förresten, angående flytten.

Jag har redan hört hur det haha-skrattats lite skadeglatt på sina håll.
Det var det alltså, jag visste ni inte skulle palla, och visst. Så kanske det är men fortfarande ångar jag inte en sekund att vi for norrut och, kanske inte fann oss själva men åtminstone det lugn och den ro jag tror vi båda behövde.
Hösten var turbulent och det var folk och fest om vartannat.
Måndag-helg-måndag och några dimmiga frostiga minnen från partyn vi lika gärna kunnat vara utan. Det har sin charm det också, naturligtvis.
Men jag är av den bestämda uppfattningen att alla skulle prova leva så här för ett tag. Utan teve, uppkopplade datorer och inga affärer som håller öppet från seven till eleven.

Det har varit fantastiska månader och nu väntar det allra bästa. Sommar med båt bad bränna och nån bärs i bersån då och då

Livet skall levas glatt, det har jag hört och kanske stämmer det. Men det ska också levas enkelt,
det blir liksom bättre då

Tog förresten ledigt sista april.
Det innebär en minisemester från fredag till onsdag och då ska jag göra absolut ingenting förutom att umgås med vänner som förhoppningsvis hittar upp
16.02, jag tror jag ger mej nu.


Kommentarer
Postat av: Shide

Det är klart... ska du sluta röka på måndag så.... rök på. Helst röda prince utan filter. Jag hör av mig igen
nästa fredag och kollar hur rökfri du är... ;)
Nä kompis. Jag hoppas verkligen att du lyckas. Håller tummarna!

2007-04-20 @ 08:43:19
URL: http://livemylife.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0