Torsdagmorgon

Jag tycker vi gjorde rätt endå, att vi flyttade hit upp...

Jag drog ett djupt halsbloss, höll inne röken, och nickade.
Ja, vafan. Nu har vi testat, och inte bara det. Vi behövde det här baby, ro.

Kvällsluften var kall, och nere vid älven speglade sig en brasa i det mörka vattnet på andra sidan.

Helt klart har vi gjort rätt, dragit vinstlotten, öppnat lyckoluckan och fått självaste Bingo Berra grön av avund.
Men bara några månader in i det som kanske skulle vara för alltid så planerar vi redan nästa steg, från lantlivets lugn till storstadspuls och avgaser.
Vi har iallafall testat, och vet båda två, att det kan vara alldeles alldeles underbart. Som i söndags.
Vi kokade kaffe, packade filt och termos, sjösatte den gula kanoten och gav oss iväg. Strandade på en ö och tittade på fåglarna. Röte cigaretter och skrattade åt livet.
Landet är underbart

Men inte alltid
Vardagarna blir längre, 15 mil tur och retur till jobb och slit
15 mil enkel väg, och till och med lite längre till närmsta vän.

Så vi gör så, i september ger vi upp. Kommer säkert igen, somrarna är ju fina och våren- särkillt nu med kossor på grönbete och isfria sjöar- är också bra.
Men vintrarna, huh.
Mörker, minusgrader...ja, ni hajar

Dixy kommer till helgen, om allt går som planerat.
Det blir kanot, bastu, lite fiske och vin.
Lisa vill upp på Järvsö klack också, så vi klär oss varmt och packar ryggsäck med korv och kaffe.
Kanske en gökotta för den som inte kör, osså utsikt.

Utsikten är fantastisk, jag ser inte bara Ljusnandalen. Jag ser ända ner mot Stockholm och kanske till och med ännu längre än så när vi står däruppe på berget i tystnadens tystnad.

Fint

Tror jag måste jobba nu, klockan är niofyrtiotre och helgen är drygt ett dygn från nu. Jag vet vi kommer säga det igen, imorgonkväll.
Fan, vi gjorde så jävla rätt. Landet is the shit

Kommentarer
Postat av: andreas

Jag tycker ni gör fel som flyttar till STHLM i September....

Stockholm är som vackrast på sommaren. Gör om, gör rätt. Flytta i maj eller juni.

Personligen ångrar jag att jag inte tillbringade hela jävla förra sommaren i huvudstaden förra året. Istället var jag i en håla i Norrland och längtade efter Anna.

I september är allt så jävla tråkigt så det mest lockande är att gå på krogen och supa ner sig. Fast den devisen gäller väl i och för sig 51 veckor om året.

2007-04-19 @ 16:14:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0