Gräv där du står

Gräv!, sa jag. Det står Mackes gräv på bilen som snart kör förbi, jag drog Lisa i armen och snart hörde vi ljudet av den röda bilen som sakta tonade upp sig i damm-molnet på vägen bakom oss.
Lisa såg förvånad ut, Mackes gräv?

Bilen rullade förbi och där, längst upp till vänster på den högra sidorutan, nästan osynligt och omöjligt att se om man inte stod precis bredvid syntes loggan för gräv-företaget.
Kusligt, har aldrig sett bil-jävlen förr och känner inte till företaget annat än till namnet.
Ändå fick jag, som en blixt från klar himmel, känslan av vad som skulle komma.
Nånting slog mej
Gud?
Varför isåfall? Kunde jag inte fått nästa veckas rätta lottorad, lösningen på svälten bland afrikas barn eller en hint om vad jag ska ta mej till på nästa anställnings-intervju.

Lisa rös av min synska förmåga och när jag la mej några timmar därefter hade jag svårt att sova.
Mckes Gräv, vad vill de mej och vad är meningen med allt det här?
Ruggigt

Kommentarer
Postat av: Folkilsk

Ja du har väl helt enkelt varit inne och surfat här: http://mackesgr.dinstudio.se/

2007-06-27 @ 08:28:34
Postat av: el oso

http://www.losbohemos.webb.se/
I väntan på trippen till underbara vänner och underbar natur, järvsö. Bollan, trefemmor m light och punkrock. ja, vissa saker VAR bättre förr...
all lycka med job och livet kompis.

2007-06-28 @ 10:22:11
Postat av: trixy

det var inte bättre förr, det blir bättre sen

2007-06-29 @ 08:24:20
Postat av: anna

hej johan, halkade in här och va kul att läsa om ditt lantisliv. bra att du flyttar till stockholm dock, du får ju inte bli en gaggig gammal skogsbrukare..
men, hoppas vi springer på varandra när du bor i bagis, jag bor i en kompis kök på skånegatan sen i fredagsnatt o jobbar i receptionen på TT under sommaren.
Grattis till införskaffningen av äkta maka!

2007-07-05 @ 19:21:55
URL: http://www.myspace.com/annawallen
Postat av: Bilson

Nu är det fan dags att du skriver nånting nytt.
Har du inte fått fler föraningar?

2007-07-27 @ 13:40:07
URL: http://bilson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0