Del framtid fredag 13.33

Fuck Opel här kommer nått helt annat och borta är nittiotal med knepiga fläktsystem och tre cylindrar.

Mitsubishi Space Star gdi med AC Halvkombi   is the new shit och för sju år sen hade detta varit framtiden, nu är det dåtid men ändå, precis, faktiskt just framtid. Ljusa framtid över Ljusnans klara stränder.

Skönt.


Cirkusen och tog hjälp av medelåldern och tillsammans bildade de ett oslagbart team och tvingade handlaren på knä.

Själv satt jag på jobbet tre trappor ovan jord och kunde inget annat än hålla tummarna.


Det löste sej och vi firar väl som man firar nu förtiden, en film eller bastu och spar spriten till imorgon. Otroligt skönt och jag tror jag måste köpa en present till idag, eller blomma.


Nu återstår bara städningen av lägenhten och sen är det hej tack och adjö på heltid. Nästa stop framtiden. Stig på stig på. Hej framtid, stig på och pass opp, för nu stängs snart dörrarna bakåt.


Bredvid mej ligger en hög av papper, förmodligen slängs det mesta.

Jag är full av lättnad och glädje och även tacksamhet. Sånt skall belönas med guldstjärnor och middag för två tre fyra.

När vardag om nån timme blir helg, så ska jag. Jag vet inte faktiskt. Skrika kanske, högt som fan och ljust i falsett. Japaner japaner japaner, Mitsubishi är japanskt väl?


Litet och med motorn full av datorer, röd är den också. Det syntes på bilden. Halvkombi...

Tänk att mitt i mars kunde vara så här, när det såg som allra mörkast ut alldels alldeles just...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0