Del uppdrag-granskning fredag eftermiddag 15.26

Dagens kunde-blivit-storscoop

Ett ihoprullad illa-luktande älgskinn inlindat i plast dumpat nånstans mellan Gävlebro och Anderbserg.

Jag och poliserna höll för näsan, jag med mikrofonen i ena handen.


Vad skulle det kunna vara?


En varulv, människokropp, varg eller ett rånbyte?

Snopet tittade vi på det utrullade älgskinnet och lät det ligga kvar, det förmultnar väl, muttrade snuten.

Stackars älg, hur har den hamnat där alldeles flodd och jävlig...

En timme kvar till helg och jag provkörde just japanen. Tyst som en tjuv om natten gled vi över bron som skiljer de norra delarna av stan från de södra.
Cirkusen applåderade och jag sken som en sol. Ny bil i sjuttiotusenklassen och jag riktigt känner hur medelsvensson kopplar greppet allt hårdare om våra nackar.
Villa
japansk kombi
Båt och semesteransökningar

Förresten. Skrapade lott idag också, 25 000 pix tätare i plånboken och en resa på köpet. Life is great.







Äsch, den sista meningen var bara lögn och förbannad dikt, men det rör mej inte i ryggen


Kommentarer
Postat av: Qlas

Jasså minsann... Mitsubishi... Då gissar jag att det inte blir något vokalbyte i ditt efternamn då.

2007-03-09 @ 20:14:45
URL: http://qlasimodo.se
Postat av: Melina

Svensson is the new shit...du är som klippt och skuren för detta, tror jag:)

2007-03-11 @ 19:46:50
URL: http://credule.bloggagratis.se/
Postat av: Bilson

Haha.
Du har lagt till ljusdal.se i dina länkar.
Fräckt. De lär ju behöva all hjälp de kan få med besöken. Ska genast klicka.

2007-03-21 @ 13:47:27
URL: http://bilson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0