Måndag 23.03 del 3 eller 4

Jag hade tänkt skriva att ingen dag på landet är den andra lik, och det stämmer säkert men just nu är jag inte där utan tuggar på i samma gamla ekorrhjul som tidigare. En gästsäng och dator. Trött vid elva och om en kvart sover jag säkert som en stock.
Jobb i Gävle när man vill vara i Hudikfuckingsvall och förr var det ju jämt tvärtom. Typisk. 

Efter flyttstädningen hoppas jag dock det dröjer, så jag verkligen kommer in i det. Hälsingelivet och friska luften.

När det ringde precis på pricken vid halv nångång i eftermiddags visste jag vem det var och på ett ungefär vad hon ville. Tjugo minuter senare visste jag vem jag var och precis vad jag faktiskt vill.

Så blir det säkert också, för allt har startat bättre än planerat.
Jag har saker i görningen och trixar med tankarna som kråkan i prästsången, hit och dit.

Astro kvittrade som en fågel i luren och massor av mil och flera tusen skogar norrut sitter han nu med ett nytt liv i kikarn och jag tror på det där. Det blir bra.

En film med Bisse och Anders, flygplan krig och kärlek. Perfekt en måndagskväll.
Och en uppstudsig tevexpert som sticker ut hakan och varnar för Brynäs, den som lever får se.

Jag tror bestämt vi ska äta sill imorgon, sill och potatis och knaprigt bröd. Kanske en prommenad ner till isen för att se vad som hänt.
Det ska bli vår nu har dom sagt på radion. Vår med blommor och såsmåningom bin och pollen och betande djur.
Då kan isarna vara förädiska och vi lär väl skaffa sånna där halsband med dubbar, för Cikrusen gillar att upptäcka och det gör ju jag med så prommenaderna kommer bara bli längre och där strax efter kanalen ska det finnas en lada vi fick göra precis vad vi ville med.

Nu ska jag sova, men förresten.

Inga grannar utan grannfejder. Mer om det en annangång, men man kan ju undra vad han skall med containrarna till. Och björkarna.
Den där förbannade Jonas...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0