Onsdag 10.00

Purjolöken. Den stack ut från kassen, precis som i reklam, när jag slängde mej i bilen vid köpcentrat gud måste glömt i fredags.

Där fanns coop konsum, systembolag, dressman, ica-skitstor, en zoo-affär, spel och tipskassa, kundcentrum, en parkeringsplats stor som en landningsbana och massor av kryllande stressande skrikande människor.

Fläskfilé från brasilien. Som hittat, bingolotter till månadsfinalen, lördagsgodis och en tetra rödtjut till kvällen.
Ingen verkade lycklig

Allt det där, förutom godiset och lotterna hade jag fixat redan i Hudiksvall.


Uppsala var sista stoppet innan vildmarken och för en lyckad helg behövdes bara kräfstjärtar, crème fraiche, purjo, färsk pasta, några tomater och en halvmeter gurka.

Och tobak förstås. Tobak i paket och dosor.


Paniken där inne, i hjärtat av Babylon, växte ju längre kön till kassa 4 sträckte sig.

Men till slut kom jag ut och matade bilstereon med Highway 61 Revisited och drog iväg i dimman.

Avfartsvägar, snea kurvor, nedlagda skolor träd träd träd och dimma. Tjock jävla dimma skymde allt vad utsikt heter i det annars vackra Roslagen.


På en grusväg flera timmar bort väntade Juha otåligt med sina burkar.

I baksätet på japanen klirrade det hemtrevligt och Do you mister Jones?


Sen blev det söndag och vi tog farväl. Niklas såg ut som ett lik, matte plockade fimpar, linn packade väskor och juha diskade en och annan tallrik mellan gin-klunkarna.

Jag iaktog och packade bilen.


Ännu en helg i 180 och det var roligt, så förbannat roligt att se dom igen.

Vi skrattade hela vägen till Åland och tillbaks och väl framme badade vi fulla av sprit och minnen i havet och Niklas förvsann men hittades åter.
Tack gud, en drunkningsolycka skulle verkligen tagit pricen av i´et.


Så släppte vi bomben också.

Brillor bil hus och ja...Shit

Rescension på kalaset kommer såklart och redan har hurrarop ropats och ojoj, inte trodde jag det om dej och vad glada vi blir...

Jag med faktiskt. Glad förvånad och lite förkyld.


Den galna hunden från Brynäs skrev till och med en dikt

10.16, dags för kaffe


Kommentarer
Postat av: Klas

Ekot av bomben ni släppte har studsat ända hit. Jag förstår att gratulationer är på sin plats. Hejja er!

2007-03-29 @ 19:41:11
URL: http://qlasimodo.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0