Torsdag 09.40, del 4 fast egentligen 8 eller nått

Nånstans har alla mina inlägg försvunnit. Fan vet var de tagit vägen och jag är inget snille på datorer, men det gör väl detsamma egentligen.
Jag har skrivit om livet på landet, om biljäveln, regnet och snön. Säkert en del om kakelugnarna som vi inte eldat i på länge och om mina blöta skor också.

Nu är allt det där borta...

Hursomhelst.

Igår fick jag brevet. Skulle kunna vara postat av mej själv på sätt och vis, fast utan lustigheter och i den här pubertalt patetiska bloggen. Istället svart på vitt med kommunens stämpel i högra hörnet.
Jag hade alla rätt utom ett, kryys kryss kryss kryss etc...
Som en olyckligt lyckad lottorad. Inget att skylta med och nu ligger det väl undangömt och väntar på att aldrig komma till nån nytta. Så är det nämligen med det här pappret, meningen är att jag aldrig ska använda det.

Tisdagens schackparti höll oväntat på att sluta med fördel Trixy. Cirkusen var trött och rufsade håret. Jag såg chansen att matta och gick rakt in i den vidöppna fällan.
Schackmattgonatt. Och en cigg, mest för att titta på utsikten.

Det snöar i hudiksvall och jag är pigg på kaffe och entusiasm. Bergsjö tur och retur, lite kinakäk, kaffe och E4 söderut mot staden vi just lämnat.
Flyttstädning.

Nu ska jag jobba....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0