Fredag halvfem

Fortfarande, efter fem veckor, ingen teve och inte för att vi tittade då och ännu mindre nu såklart men det är så förbannat skönt.
Att inte ens om Bill Gates skulle komma rullande på grusvägen ner mot gården med andan i halsen och miljaders-miljoner i fickan så skulle det bli nån fånig festival.
Nix pix inte en chans, grabben, att här blir nån eurovisionsschlager i helgen.

- Är det nu, tänk, jag har ingen koll alls, sa Lisa och jag såg att hon log av bara vetskapen att stå utanför. Så där lagom utanför att hon tillexempel missar the Ark-Olas fåniga uppträdanden och det opium som SVT sprider över landet när våren och sommaren är som allra allra finast utanför vardagsrumsfönstret.
Fängslande teve?

Men chipshandlarna klappar händerna, och vadslagarna och coca cola och telefonbolagen som säljer röster och räddar feta direktörsarslen och dom lettiska bögarna och de plastiga skivbolagshajarna och Bert Karlsson naturligtvis. Förhoppningsvis sätter han en semla i halsen och trillar av pin i samband med slutröstningen.

Skitdetsamma egentligen, kanske är det jag som är fånig i min proggiga ensamhet. Hur som helst ser jag inte spektaklet.

Ikväll, javafan händer ikväll?

Det blir väl som vanligt. Rött vin och country.

Om en halvtimme sätter vi oss i bilen, tittar på varandra och säger
Fan vad fint det är här, fatta vi ska bo här hela jävla sommaren!

Hemma rullar stereon igång, det blir honky tonk women, eldkvarn och smutsig gammal reggae. Vid sju glider vi ner mot vattnet med kalla bira och handduk, svettas nån timme, går upp lagar mat dricker vin och somnar när vi vill

Imorgon. Jobb i Bollnäs och en snabbträff med Amnesty International, sen börjar helgen på allvar

16.26. trevlig helg

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Ni har det riktigt mysigt ni. Nu har jag skjutit kärringen, så jag kommer kanske förbi ikväll och hakar på er mysstund.

2007-05-11 @ 18:08:24
URL: http://pernillawahlman.blogg.se
Postat av: Markus

Jag har mixat & mastrat hela dagen - voilà, en dub till dig! http://www.fruktstund.se/ulfdub.mp3
Järvsö verkar vara ren poesi, alltså..

2007-05-12 @ 12:35:46
URL: http://www.fruktstund.se/ulfdub.mp3
Postat av: Johan

Schyst, men sej mej. Riktigt schyst.
Vad använder du då för program...Det där piggade verkligen upp mn lördag. Jag jobbar i Bollnäs och då behövs tung dub för att vakna till

2007-05-12 @ 13:04:10
URL: http://www.dubclub.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0