Måndag 16.08

Det blev precis just så som jag förutspådde.
Varken fiske eller prommenader längs älven.

Istället drack vi öl på tåget ner och fantiserade om svunna tider då platser som Holmsveden, Lottefors och kanske till och med Lingbo hade nått pulserande i sig.
- Som Roger ungefär, flinade Lisa och tittade med sina norrländskt svårmodiga ögon bort mot hamburgerkiosken "Monikas" när vi sakta rullade genom Arbrå.
Roger?
, sa jag
- Ja. Sverigedemokraten, han vill ju också att allt det här ska leva och blomstra och vara som det alltid har varit, och jag svort tyst för mej själv över jämförelsen och lovade att aldrig aldrig aldrig mer önska att tiden stått stilla sen dagen då jag inte ens var påtänkt.

Äntligen framme och i samma stund jag stoppade den första skeden pastasallad i munnen förstod jag att gud måste varit lika god som Williams kryddning när han uppfann parmesan-osten.

Det blev dans och hiphop och vi varken hörde, såg eller brydde oss om vad som pågick i alla andra lägenheter och på andra sidan Östersjön. Där höll djävlarna disco och vi bojkottade, stolt, den ytliga yran.

Rubrikerna dagen efter var de väntade, Bög-Olas griniga grimascher och chockade läsare. Fel låt vann, lägg ner skiten och pass opp, nu kommer ryssen.

Åh, så jag önskade att ryssen verkligen skulle kommit där i lördags. På riktigt, inte schlager-ryssarna utan hela jävla bosljevik-armén med bomber och hela baletten

Helsingfors skulle jämnas med marken till tonerna av the worrying kind.
Det vore nått de, en schlager-chock!

Helgen som kommer blir säkert också bra, med Mllstrm, Saktarn Shadow och resten. Vin i parken, flyttlass och tänka sig att vi då allihopa på en och samma lustiga gång är besökare där vi en gång bodde
Gäster i verkligheten och ingenstans att ta vägen förutom, möjligtvis Bollongern

Det blir cool, vi ska vandra genom Andersberg, titta på skolan och säga åt Henry, att där ska du se drack mamma sin första folköl och bara ett stenkast häirfån, där bortom talltopparna slog hon sönder näsan en gång då alkoholen var 3.2 procent och små paket cigaretter kostade 13 spänn på närlivs.

Förresten, min högsta chef, Peter Örn, avgår.
Nån som är förvånad?




 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0