tgf

Om en dryg timme sitter jag på tåget.
Förhoppningsvis, om jag inte glömmer dem i kylskåpet här på jobbet, så sippar jag på några kalla Murphys också. Och läser Aftonskvaller och tittar på utsikten och tänker att fan vad skönt att jag inte bor här iallafall när tåget stannar till i Iggesund, Söderhamn och Ljusne.

Lisa däremot, har redan åkt tåg så det räcker och blir över idag.
Jag var dum nog och påminde om passet alldeles för sent och hon, den stackarn, fick hoppa av i Vallsta, ta bussen tillbaka till Järvsö och sen börja om med hela proceduren igen.
Allt för att ta sig till Stockholm och såsmåningom Slovenien. Vad hon nu ska där att göra. Men det var nått om vattenrening tror jag...


Det är så mycket fredag i luften,  här på vår lilla miniredaktion. En pava rödvin i soffan, odiskade kaffemuggar på skrivbordet och Oskar som sjunger i rummet intill.
Som en parodi på, vad hette det där programmet som gick för så länge sen....Nile City
Fast utan reklam. Publicfuckingservice i norra Hälsingland.
That´s the shit
Ett tag till åtminstone

Tydligen öser regnet ner i Gävle och grillplanerna går väl åt helvete antar jag, men jag ska ta lokalbussen upp till Andersberg, slänga av väskan i hallen och ropa hejhej, nu är jag här och sen prommenera, oavsett väder, förbi Lugna gatan, Solgrytan, Jungfrubacken, in genom Brisgatan och upp mot Stureborg.

Det blir roligt

Vi bastade igår, mitt i veckan och för varje gång vi eldar på så stiger temperaturen. Från blygsamma 60 grader i början till nästan nittio.
Vi tillochmed tvålade in våra svetiiga kroppar i det kalla vattnet, sen gjorde vi broccolipasta och tittade i ett gamalt fotoalbum

En bra kväll, den sista på en vecka, men den var bra. Väldigt bra

Jag tänker på helgen, och på tågresan hem. Det ska faktiskt bli skönt, efter allt jävla bilåkande att bara sitta ner, låta sig transporteras genom södra norrlands-kusten till järnvägsstationen i Gävle.

Näe. Nu ska jag lasta väskan ur bilen, ta en cigarett och säga hejdå Hudiksvall. Vi ses på tisdag








Kommentarer
Postat av: Shide

Sen gjorde din fru naturligtvis en fantastisk show av historien med passet... för att inte tala om hennes nummer senare på Carmen!

2007-05-21 @ 11:08:54
URL: http://livemylife.blogg.se
Postat av: trixy

haha.
ja, det var dramatiskt ett tag. men hon lyckades tillslut ta sig iväg.
nu sitter hon i slovenien utan kod till mobilen och kan inte ringa nånstans.

2007-05-22 @ 08:25:29
Postat av: Folkilsk

Jag skulle vilja bo på vischan. Då skulle jag inte vara omgiven av alla dessa idioter. En fru skulle sitta bra också.

2007-05-28 @ 19:09:01
URL: http://folkilsk.blogg.se
Postat av: Tootz

Ja du mannen, var glad att du inte bor i vare sig Iggesund, Söderhamn eller Ljusne. Få saker kan tänkas vara värre, faktiskt.

2007-05-29 @ 10:03:05
URL: http://tootz.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0