Torsdag snart helg

Klart, vi fick den!


Lisa skriver med stora bokstäver och utropstecken

Jag funderar två hundradelar av en sekund, knyter näven i fickan och ropar högt för mej själv. Yes


Samtidigt ser jag älven flyta förbi i mitt huvud, Bagis.

Jag ser bergen som tonar upp sig vid horisonten, Bagis.

Åkrarna som nu är bländande försommar-gröna, Bagis.

Får och katter, traktorer bönder och fyllekörningar.

Jag ser sex månader av livet, ett lugnt liv och ett plötsligt slut.

Bagis


Men samtidigt, hösten är inte sommar och när mörkret lägger sig över Ljusnandalen tror jag förortens teveflimmer och reklamskyltar kommer ta död på myror i rumpan, och extra trivsamt förstås, med shide och Arezoo på prommenad-avstånd.


Det blir bergen mot Bagarmossen, och ja. Vad ska man säga, livet flyter fanimej på bättre än allt smällt vintervatten just nu.

Fast innan vi flyttar, nångång i augusti, har vi sommaren att ta hand om. Redan till helgen väntar första stora festen, och ikväll ladar vi våra batterier på kondis i Delsbo med glass och kaffe innan vi ser Västerbrokören och klint Olle inne på biografscenen.


Ska handla pasta också, för imorgon. En...ehum, hrmf...Bag(g)is


15.53, städaren är tillbaka för första gången på över en månad. Nu kanske tidningshögarna töms och dammet som får mej att hosta borstas förhoppningsvis bort en gång för alla.

Det blev tidigare det här, än vad vi slagit vad om därhemma, sa Lisas pappa och klev ut genom bastun med ett leénde och slängde sig ner i det fjortongradiga vattnet.

Sommar sommar sommar


Kommentarer
Postat av: Markus

Fett! Grattis! Bagarmossen är ju underbart... och därtill bara ett stenkast ifrån Hammarbyhöjden! Kan ju också tillägga att Nackareservatet har utmärkta fiskevatten.

2007-06-01 @ 17:05:37
URL: http://www.myspace.com/olausmarkus
Postat av: andreas

bergen mot bagis... ja, bergigt är det ju inte i bagarmossen, men det är en del kullar i alla fall.

2007-06-03 @ 09:46:21
Postat av: Pernilla

Men jag då? Jag ska ju komma och basta varje gång jag är i Järvsö. Det här är ju riktigt illa.
Det finns faktiskt i och för sig ett fint bad i Bagis också. Det är berg där vid vattnet. (Precis bredvid en golfbana till Lisas jubel)
Om ni behöver någon som bor i lägenheten i Bagis i juli kan ni ringa mig.
Om inte kan ni ringa mig i alla fall. Jag kommer till Järvsö i midsommar. (Mycket dåligt om ni åker till Sthlm då)

2007-06-12 @ 21:22:58
Postat av: Pernilla

Jag bor ett tag i Bagis nu. Är kattvakt. Har tyvärr ingen bastu, men kom och hälsa på i alla fall!

2007-07-18 @ 14:24:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0