Bönder och banditer

Folk skjuter sig för pannan/eller dödar någon annan.
Och vi dricker för kärlekens skull/Vi är fulla för kärlekens skull

Huvuden vrids, en man med rock och portfölj rynkar näsan. En kvinna tittar lika förvånat som irriterat,
Sista vagnen mot Skarpnäck fylls av en välbekant doft av rulltobak och renat.
Mix up mix up
Paret, säkert några slitna år över 50, tar plats mitt emot varandra och ler trött.
En hård dag på stan, men ler gör dom, och klirrar lite extra som för att retas med sina lila handväskor.
Klirr klirr,
elaka blickar
Klirr klirr, som skottlossning

Lite bladiga.
Till dej eller mej älskling, eller ska vi nån annanstans?
- Vänta jag har en kompis, han svarar säket, klirr klirr, vänta ska jag ringa
Onda blickar
arga ögon
klirr klirr, som en salut där längst bak i tunnelbanevagnen mot Skarpnäck en torsdag i november

- Portkoden kompis, vad haru för portkod, vi e framme nu, lugnt om vi kommer upp då, säkert?

Elaka blickar
Onda blickar
En hård dag på stan

Dom kliver av, spritlukten försvinner och ersätts av vanlig. Säkert influensa
Kommunal jävla skitjobbig flunsa
Sån som dödar

I fickan ligger ett brev, jag läser och ler.
Det värmer och gör lite ont, men mest värmer det.

Fulla för kärlekens skull,
hoppas de fick en trevlig kväll
Själv klev jag av stationen efter och köade med de andra till kassorna på konsum


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0