Kapad 3 november 11.52

Om att bli bortrövad...


Jag blev kapad, packad och upprymd


Från pelaren som håller uppe ett helt kulturhus rusar ett gäng pirater med skyltar och folköl


Det var Hookas från Göteborg, Astro från Norrland, Bisse och Konstnären från Gävle, det var stockholmsvänner och vissa av dem ser jag så sällan som bara till jul.


Det var glädje och eufori i en enda röra som ledde oss ner i underjorden och sen upp över jord med förortsbussen till frihet och bastubad.


Som att bli 17 år och endå gammal på samma gång.

Ett slags hej vi tycker om dej och jag älskar er också,


Det blev kaos och kalas och uppstyrd middag och sen natt i lägenhet med dimmiga diskussioner och tonårshångel i hörnen. På jackorna, och överallt hånglade vänner med vänner och till slut tog vi tåget till te och återhämtning.


Måndagmorgon och att en dag kan gå så fort, jag är fortfarande kvar i tillståndet chockad upplyft och andligen berusad, är både tråkigt men underbart på samma gång.


Vore det inte så att jag älskade Lisa skulle jag gifta mej igen, redan till helgen och kanske ett par gånger till innan jul


Nu lever festen i mitt minne och när alla återvänt till sitt så känns det nästan lite sorgligt att vi så sällan ses numer.

Men endå,


Jag hoppas på nya giftemål,

jag vill också planera och överaska och bjuda igen


Som sagt,

att man kan älska så måga på samma gång. Det är fan inte konstigt


tack


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0