Vuxenpanik nov 2007

Vi flyttar, jag blev sugen på att skriva mer nu när det regnar och snart är semester.

Vi flyttar och köper hus, ut på landet en andra gång på mindre än ett år.
Packa in packa upp längta bort leta jobb hitta favoritpizzerian.
Och lika snabt igen, nya tankar.
Ska vi flytta?  

Nej. Vi ska inte flytta
Nu bor vi kvar, hittar nått nytt, jobb alltså- för om några veckor är det ut på marknaden igen.
Till salu, Till Salu, Passa på Passa på!
REA
- 26 årig journalist med få sjukdagar, gott humör och en jävel på att röka cigaretter och få dej att dansa.

Förorts-lägenheten behåller vi, Bagis är bra.
Bara tanken att vi på tre dagar, mentalt, packat våra väskor köpt det där huset lämnat stan osså sen, i nästa sekund inte för allt i världen förstår vad som fick oss att tänka så är obegripligt.  

Rastlöshet?
Kanske  
Men nu har vi i allafall bestämt oss, Stockholm i mitt hjärta  
Och landet, djupt inåt landet likaså.
Mi corazon  

Ikväll, jag ryser vid tanken av mej själv och det jag skrev för bara några månader sen, ska jag hjälpa Slaktarn att fixa flyttlådor.
Ni vet, dessa flyttlådor.  
- Dom kan väl ta våra, sa jag till Lisa i morse, flyttlådorna står ju bara där nere i källaren och möglar, och i samma hemska sekund som orden lättade från mina läppar så hörde jag mej själv tänka.
-Bara vi får tillbaka dom sen...

Usch
Det är ett ålderstecken.
För tre månader sedan ironiserade jag över mamma som naturligtvis tog upp det obligatoriska och alltid lika allvarsamma snacket om svenskarnas ihopvikta guld.  
Flyttlådor, fyra hörn i brunblekt papp!

Antingen tar de våra lådor, och dumpar dom sen eller lyfter sönder eller ger bort till nästa behövande eller så åker vi- jag och Slaktarn- och köper sprillans nya på IKEA.

What´s the deal?
Är det för att jag ska bli förälder som jag plötsligt oroas och planerar sånt här i minsta detalj.

Flyttlådor, det kan vara bra att ha
Fuck me!
Men nu tar jag semester och en sista titt på lägenheten i Hammarbyhöjden där vi haft så mycket roligt de senaste åren.
Ny adress för Slaktarn och Shadow, Telefonplan!      

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0