sthlm och sol

Stockholm 12.19

En dag, en flytt, några öl och så jobb.

Jobbjobb jobb


Har knappt hunnit landat förrän SR byttes mot UR och nu sitter jag på möten, långt från Storgatan och de ensamma lokalerna i happy-Hudik.

 Mitt i city med utsikt och restauranger.

20 minuters resa till jobbet och kaffe framåt tre. I automat och på 80 procent av en vecka. Dagarna blir sex timmar långa mot tidigare 12.

Liv. Äntligen liv och fri tid.


Långa kvällsprommenader, fotboll och skivor. Jag älskar skivor. Mer och mer och mer för varje dag. Jag vill ha alla, hela tiden jämt.

I örat på tallriken, väggen och under sängen.

Hela tiden mer och fler


Stockholm känns skönt, bagis- detta paradis- är bättre än väntat och med lite hyllor och bestick så är lägenheten äntligen mitt slott.


Sängen har bytts mot två, lite lägre men mjukare, och snart är vi tre-fyra stycken därinne.

Ett minikollektiv i väntan på nått nytt.


Manu Chao på Hovet. jag längtar och skivan är det bästa han gjort

Kommentarer
Postat av: Evelina

Hoppas att du(ni) kommer att trivas i Sthlm! Lycka till och ha en skön helg:) kram

2007-09-13 @ 21:23:54
URL: http://frenesi.bilddagboken.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0