En vän

Om kaos och kreativitet

Skolkar och sitter på ett ställe, som spelar musik och serverar öl och som är tjusigt och jag läser Dylan och jag vill göra en film om Joe Hill, du borde vara här nu...

Från Umeå till Stockholm är det många långa mil av oändlig motorväg genom skog och över vattendrag.

Endå, trots skillnaden och de många milen tror jag vädret är detsamma här som där just nu.
Regn,

Men kaos är som vi vet inte alltid dåligt

Det piper från telefonen och jag tittar ut, ner mot marken och ser hur folk småspringer för att slippa blötan. Själv är jag torr, inomhus, men lite frusen och jag svarar att näe kaos är inte alls alltid dåligt, tvärtom. Det leder ofta nånvart. Respect Kaos!

Sen piper det igen och igen och jag får flera meddelanden nästan samtidigt och då, just nu, vore det trevligt att sitta på en bar i Umeå och läsa och prata och beställa nötter och kanske lite mat, sunkig pubmat helst, och sen beställa nått som överaskar, nått med sprit i.
Och gå på en toalett som luktar som toaletter gör på ställen som serverar öl för halva priset och sen stå under taket vid entrén och huttra och tända en cigarett och gå in igen och beställa mer i baren och sätta sig vid bordet där längst in och titta på alla tomma stolar och tänka att fan vad skönt att det är tisdageftermiddag och inte lördagkväll.

Nu pep det igen

Okej, vi hörs. Jag saknar dej mannen

Jag saknar dej med...

Kommentarer
Postat av: paiazzo

ahh d e vackert mannen, d e vackert. Men ölen va fruktansvärt dyr men fruktansvärt god, sen gick ja på drinkarna.
joumalauta.

2008-02-27 @ 12:41:28
Postat av: www.ranashorisont.blogspot.com

A, det var fint.
/Rana

2008-05-21 @ 01:02:52
URL: http://www.ranashorisont.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0