Dö robotjävel dö

Det var väl för en månad sen, lite knappt, som roboten ringde senast.

- Blabla, tänk på saken så ringer jag om ett tag igen, och jag kände obehag men önskade trevlig fortsättning och hoppades att han raderade mitt nummer av misstag där bland sina fula försäljningslistor.


Så när det nu ringer igen, från skyddat nummer, hinner jag i två sekunder tänka på vad det kan vara. Ett nytt jobb, så lägligt nu när jag snart är arbetslös. En fast tjänst någonstans med bra lön och fem veckors semester.

Johan, svarar jag med den trevligaste av alla röster och sen brakar helvetet lös där på andra sidan luren.

Som du kanske minns pratade vi med varandra för några veckor sedan och du ville ju att jag skulle ringa upp...så fan heller, jag ville ju bara få det överstökat, tänker jag...du vet att det inte kostar ett skvatt att byta försäkringsbolag och t-ä-n-k OM olyclan är framme, det får vi ju verkligen hoppas att den inte är förstås, men då är det bra att ha en riktig försäkring serru.


-Men jag har ju en försäkring säger jag, och vill dessutom att lillkillen ska ha samma för det funkar fint med autogiro och jag är inte det minsta intresserad av att byta, det blir så mycket strul med papper då.

Roboten trummar på och verkar inte det minsta intresserad av vad jag säger utan pratar som i trans om sjukdomar och olyckor och ersättningsnivåer


Jag blir mer och mer irriterad och försöker avsluta utan att slänga luren i örat på dej jäveln men det går inte. Han pratar blablabla och tempot ökar och solen skiner så varm att jag blir alldeles snurrig.

-Tänk på grabben säger han, tänk O-M det skulle hända nått olyckligt, det vore väl tråkigt.

-Men jag h-a-r en försäkring och jag vill inte byta, ta och lägg av nu

Du vet väl, forstätter han, att med vårat bolag får du ersättning vid psykisk sjukdom också. Jaha muttrar jag. Då borde du ju vara månmiljonär flera gånger om nu din fule fan.


Till slut blir jag så upprörd att jag säger nejnej tack, ring mej inte mer hejdå och han försöker i det sista desperat försök få mej att surfa in på nån sida för att kolla, som en haj som hysteriskt hugger efter sitt byte.

Fuck you, jag vill inte. Jag är nöjd låt mej vara. Och jag tänker definitift inte surfa in på din värdelösa hemsida.


Ska det vara så här?

Får man ringa mej för att tjata och skrika och ställa till ett jävla liv bara för att jag valt försäkringsbolag och är nöjd.


Fyfan för skandia och den där jävla robotrösten.

Det ska bli oerhört skönt nu, att fara till Hälsingland på torsdag.


Kommentarer
Postat av: Kristina

Jag brukar antingen säga att jag/han inte längre bor där eller så frågar jag om deras fullständiga namn och deras hemnummer. Varför säger då de.För att jag vill ringa hem till dig och störa dig hemma på din fritid.

2008-06-03 @ 14:51:21
URL: http://traskpaddan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0