Hemma

Solen som sken gul och varm försvann sakta bakom de skitiga molnlandskapet över innestan.

Jag loggade ut, sa tack och hej och tog väskan över axeln ner i underjorden och försvann i en dimma av blanketter och statistik.

De nya arbetarpartiet, jobb åt fler?

En politiker i vit skjorta och slips ler ett tandläkar-vitt leénde och tittar på mig från sin reklamaffisch.

Vi bygger landet

Jag försvinner, det bir mörkt och jag höjer musiken för att slippa höra eländet

Ett flygblad från vänster en käftsmäll från höger


Jag rättar till skjortan och kisar ut genom fönstret i vagnen där jag sitter


Det pirrar i magen,

en chans till nått nytt men till vadå?

Tio månader 9 to 5, en vetelängd och lite automatkaffe, tack och hej


Två timmar och 36 minuter som arbetslös meningslös

Du får mat ut i himlen, å kamrat


Tack och hej

100 kronor kanelkransen och ett häfte text

bokstäver huller om buller

tack och hej


Imorgon

Jobbtorg och eventuella åtgärder,

nackskott sägs vara billigare än bidrag


Det nya arbetarpatiet?


Tack och hej


Ikväll,

en förvirrad bira i bagis med Alex


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0