Jesus och jag del II

Så kom fredagen och mina läppar var röda som kärlek. Gud knackade på och jag drog hastigt igen dragkedjan på vita tröjan för att dölja vinfläckarna.
Det finns tyvärr få tillfällen jag är så lättpåverkad, och ofta fattar mina livs mest klantiga beslut som när jag är bakfull.
Något Jehovas naturligtvis passade på att utnyttja, med Emil på ena armen och med bibeln i den andra stirrade jag trött ner i soffan där bibelläraren skakade ut Jesus ande ur sin kropp.

Han spände sina ögon i mitt trötta ansikte och förklarade att Armageddon nu är nära, hemska tanke tänkte jag och sa säkert något liknande och vips fick jag förklarat att Satan fanns i min omgivning, de kunde vara Lisa, det kunde vara grannen- men de tror jag inte på, han var just här och lämnade ett storpack blöjor som han själv inte kunde ha, de var för små och samtidigt frågade han om jag ville ta en morgon-sup, tack men nej tack- men Satan kunde också vara du som läser de här, och om du skrattar åt mig och mina bibelmöten är de det yttersta beviset på hur Babyons otrogna hundar sjunger sina falska sånger för att locka mig ner i fördärvet.

Ungefär så sa dom, och jag mitt fån stod där och stirrade ner i boken, skämdes lite gjorde jag också, över att en tom ölburk låg på golvet och skräpade. Dessutom låg Lisas kudde, med det mest okristliga motiv Mao, i soffan.
Inte undra på att Jänkaren och lärljungen, de är alltid två vid sina besök, satte sitt kristliga arsle rakt i facet på den gamla kommunistledaren.

Det var alltså därför de gick in på Satan så hårt just idag, motiven på kuddarna och mina rödvinssprängda läppar.

Det värsta av allt.
 Nästa fredag kommer de igen, och jag har lämnat ut mitt nummer.
Det blir en katt och råtta-lek mellan mig och gud i fortsättningen. Vilken väg ska jag vandra?

Wich side are you on, boy?

Fortsättning följer

Kommentarer
Postat av: Bilson

Du vet själv vilken väg du skall vandra. Du sitter i en unik position där du kan välja att närma dig självaste Satan. Gud är det många som påstå sig mött, men Satan själv, är det inte lika många som bekantat sig med.

Möt Satan Johan, det skulle göra dig gott.

2009-01-23 @ 11:58:16
URL: http://bilson.se
Postat av: David

fråga dem varför det bara är 114 000 människor (lika stora som alnar) som får komma in i himlen och varför de tror sig tillhöra den gruppen.

2009-02-10 @ 21:17:07
URL: http://davidlehnberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0