Babylon´s burning

Man svävar ut. Intalar sig ofta än de ena än de andra.
Vissa dagar är det strictly dancehall, andra Bob Dylan och ibland oändligt långa perioder av hiphop, gammal soul eller trasig countrymusik.

Men alltid, och jag menar verkligen alltid hamnar jag där mitt musikintresse en gång startade.

Mixen av vad som hände i London under andra hälften av 70-talet. Flera år innan jag ens var påtänkt.

Ett kreaivt kaos av punkare soundsystems och gör det själv attityd.

Här, just därför, en utomordentlig lista punkyreggaeparty. Få överaskningar, de mesta ordentligt sönderspelat men fortfarande så fruktansvärt bra
Hjärtat i all musik

Babylon´s burning!




1. New Rose- the Damned
2. Typical Girls- the Slits
3. Bored teenagers- the Adverts
4. Back to Africa- Aswad
5. Punky reggae party- Bob Marley & the Wailers
6. Suspect device- Stiff little fingers
7. Babylon´s burning- The Ruts
8. MPLA- Tapper Zukie
9. Midnight raver- Delroy Washington
10. Teenage kicks- the Undertones
11. Remote control- the Clash
12. No chuck it- Dillinger
13. Move up roots man- I. Roy
14. Boredom- the Buzzcocks
15. Police and thieves- Junior Murvin
16. Norman- Max Romeo
17. Shot by both sides- Magazine
18. Holiday in the sun- Sex Pistols

För den som är intresserad kan jag rekommendera den engelska filmaren och legendariske DJ´n Don Letts självbiografi Culture Clash, dread meet punk rockers.
Eller, lyssna helt enkelt på hans radioprogram här



Kommentarer
Postat av: Anonym

grymt, men det funkar dessvärre inte.

2009-05-14 @ 21:28:38
Postat av: CC

jag tjackade babylon´s burning på singel i edinburgh 1979 när jag var där å hälsade på en brevkompis

2009-05-14 @ 23:58:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0