the Congos till Stockholm

Hösten är full av konserter,
allt går inte att se, det är så när man har småbarn, men idag fick jag nyheten att the Congos lirar på Göta Källare 31 oktober.

Visst, de odödliga klassikerna från skivan the Heart of the Congos från -77 kanske inte låter nu som för 30 år sedan, men det är utan tvekan en spelning man inte får missa
Roots när det är som allra tyngst, och jag blev faktiskt positivt överraskad av deras Cock Mouth kill Cock från 2006.
Så passa på, boka in lördag 31a, och se en jamaikansk klassiker.

Kommentarer
Postat av: Lars (aka Rhygin)

Jag tyckte de var fantastiska på URF för några år sedan. De gav mig ett otroligt starkt konsertminne då. Tyvärr är jag i Luleå 31 oktober och missar den kommande konserten. Fan. Satan i gatan.

2009-10-05 @ 16:05:04
URL: http://vegablogg.blogspot.com/
Postat av: johan, aka Trixy

Jag har aldrig lyckats se dem så de ska bli grymt. Trist att du missar, men Luleå är ju också fint. Är det inte?

2009-10-05 @ 20:47:01
URL: http://dubclub.blogg.se/
Postat av: mitchelangelo

Det här låter grymt, var fick du reda på detta? Jag hittade ingen information på Göta Källares hemsida. Congos på URF 2006 var helt fantastiskt så det kan bli grymt bra!

2009-10-05 @ 21:29:33
Postat av: johan, aka Trixy

Jag hörde det av en vän som sett affischer på stan, har inte heller sett nått om de på nätet. Men det ska stämma, och blir förhoppningsvis fantastiskt

2009-10-05 @ 21:48:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0