Fredag fast lördag

Så blev det fredag eftermiddag till slut, fast det egentligen är lördag runt lunch. Men det känns så, som fredag, när man jobbar helg och imorgon är jag ledig för första gången på sex långa dagar.
Vad jag ska göra då?
Jogga, ta en fisketur, lata mej i solen och läsa Steinbeck, DN och dricka kaffe på balkongen...Kanske, fast det mesta lutar åt att jag sitter bakfull på ett tåg tillbaka till Hälsingland och funderar vad jag egentligen skulle till Gävle och göra. När våren är så fin och fåglarna kvittrar som vackrast i mitt kära Järvsö.

Fortfarande har jag några timmar att bestämma, men jag vet hur det brukar bli. Även om jag ofta låter inihelvete helylle-präktig här på bloggen så är lördag faktiskt lördag och jag hamnade utan att egentligen veta varför i en kö av ivriga Bollnäsbor inne på systemet, alldeles just.
Den här biter lite bättre skaruse, jassuru dä ä partaj ikväll, vaharu bilen då hörrudu?

Det var skinnvästar och oljiga jeans, reklam t-shirts och träskor.

Bollnäs är fantastiskt

Näe. Nu ska jag släcka och sätta mig i bilen.
Som sagt, vi får se var jag hamnar


Kommentarer
Postat av: Markus

Har aldrig varit på Systemet i Bollnäs, men jag tror inte det smäller högre än den i Ockelbo. Där får man köra in med sin van - rakt in i butiken... nästan.

Bli frisk, i Jesu namn!

2007-05-12 @ 14:46:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0