Hej Tisdag eftermiddag

Sitter där i rusningen morron och kväll
Längtar till Norrbottens myrar och fjäll
- Stefan Sundsröm, Waow waow

Nu är det väl knappast fråga om nån rusningstrafik i Hudik-city, och inte har jag nått i Norrbotten att göra heller- det är utanför Järvsö jag bor

Men varje dag mellan tre och fyra, när jag har som allra minst att göra på jobbet- och det endå är för tidigt att stämpla ut, så längtar jag hem.
Hem till naturen. Jag föreställer mej en fisketur, kaffe nere vid strandkanten eller en prommenad uppe på berget.

Flytten blir nog inte helt okomplicerad. Att ställa om. Från att kissa fritt i det fria till pissoarer och femkronorsbesök.
Från bilturer med folköl i handskfacket till tunnelbana och pendeltåg.
-Biljetten tack, åh. satan.

Men det reder sig förhoppningsvis och jag är sugen också. Men lite. jag måste erkänna det. Lite orolig över att jag blivit så mycket lantis de senaste månaderna att det blir en svår övergångsperiod.

Vem vet. Kanske kommer jag vakna av Djungelboken-Bageras röst mitt i natten, alldeles kallsvettig och höra honom ropa med sträng stämma

Var e johan, han ska föras tillbaka till människobyn numedsamma
Människobyn... då blir jag ju människa juh...huh

Näe, jag nojar säkert.
Huset kommer stå kvar, tomt och ensamt utan oss, men också. Alltid ledigt för en lång-helg eller rentav en veckas rehab från avgaser och neon.

Men fortfarande väntar en lång sommar med ljusa nätter och gröna hagar.

Ikväll ska jag fanimej bada



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0