Game over?

- Jag har en kasse sprit, vet inte än- vilka flaskor han ska få- men sprit har jag, hela bilen är full av sprit ja jävlar.

Jag står kvar på taket och rynkar pannan,

en fotobok, det var vad jag hade tänkt ge bort men tydligen ger man sprit till sin bror som tar studenten och inga fåniga böcker, och det är väl så, att det bara är jag som gillar feta fotoböcker och fakta i familjen.


Erik sitter i bilen tillbaka, hem från usa, tyskland och schweiz.

- Tur att det inte är jag som kör va, höhö

Ja det är väl en jävla tur säger jag och lägger på,

en fotobok får det hur som helst bli oavsett om de andra invänder eller inte.


sista dagen på jobbet, sista förmiddagen till och med för i eftermiddag, någon minut efter lunch, när jag tar hissen ner till botten är jag arbetlös.

Det var inte riktigt det som var meningen med allt när vi flyttade, från landet där allt står still och inga jobb finns att få.

Du som jobbar med media, va, vad ska du här och göra? Flytta till Stockholm där finns det jobb och pengar och....


ja,

nu ska jag ta en veckas ledigt från ledigheten, stänga av mobiltelefonen och leka kuragömma med systemet.

jag gjorde det en gång tidigare,

gömde mej och lät posten studsa tillbaka

jag var mottagare okänd utan telefon och fast adress.

ett svart streck i statistiken och det var väl skönt för ett tag men gick som det gick till slut

åt helvete innan det ordnade upp sig igen och så blir det säkert nu också.

om inte?


det tänker jag inte på, för det tror jag.

Att det ordnar sig den här gången också

Om ett tag


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0