Lill Babs 70

Plötsligt bryts de vanliga radiotugget.

Radioproffs, intellektuella skåningar och profstyckare lämnas åt sidan och Sveriges största radioshow blir radio Hälsingland på två röda skunder.


aprill aprill det gör ingenting att vintern varit svår

en vår är här igen,

och jag är kär igen


Lill Babs, 70 bast och telefonväxeln överbemannas av ivriga Hälsingar som på bred dialekt vill hylla födelsedagsbarnet.

Det rings från Tallåsen och från Söderhamn, alla har nått att säga. Ett tack och grattis och en kortis från hembygden. Snö och sol och fiske på isen. Grattis Grattis från gubben och mej!


Själv sitter jag fem våningar upp mitt i stan och myser åt spektaklet. Aldrig har väl så många Hälsingar hörts av så många på så kort tid.


Grattis Barbro!


Kommentarer
Postat av: Lisa

Åå, kunde de inte fått samma födelsedag?

2008-03-07 @ 15:53:11
Postat av: Evelina

Grattis till den lille!

2008-03-12 @ 21:14:12
URL: http://evelinalinnea.blogg.se
Postat av: Lars

Ja nu har man också börjat blogga. Jag menar, man kan ju inte vara helt bakom flötet, eller hur?
Hur står det till med fru och barn då? :)

2008-03-14 @ 08:11:53
URL: http://www.larssundin.se
Postat av: Uffe

Grattis!

2008-03-14 @ 16:36:56
Postat av: Lina

Tjo! Ville bara önska Glad Påsk!

2008-03-22 @ 12:27:08
URL: http://evelinalinnea.blogg.se
Postat av: johan

tack!

2008-03-28 @ 13:04:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0