Arbete & Fritid

Äh, det ligger liksom inte för mej de där med att oroa sig
det ordnar sig ska du se, nu firar vi imorgon istället.

Han, en av mina närmsta vänner, som ringde har just blivit uppsagd.
Juni ut, sen tillsammans med mig in i hösten full av frågetecken.
Jag oroar mig inte heller, spelar inte deras spel och skrattar hånfullt åt kriser och depression.

Vi styr upp nått, sa jag, och kände mig kreativ.
En dokummentärfilm?

Vem vet, ur det här kommer kanske en helvetes kreativitet.
Det är hur som helst otroligt befriande att höra någon beskriva det som han, när beskedet om uppsägning just landat på skrivbordet.
Nu ska jag hämta mina träningsbrallor, vi spelar badminton ikväll, och imorgon, fortsatte han, ska vi fira.

Här just därför
En lista musik för oss utan jobb, och som vet att vi fixar det bra ändå.

1. Dyrt att vara fattiglapp- Stefan Sundström
2. Littorin Humpa- Euskefeurat
3. Rat Race- the Specials
4.  9 to 5- Dolly Parton
5. Carreer opportunities- the Clash
6. Happy unemployed- Gruppo Sportivo
7. Pay me my money down- Bruce Springsteen
8. Årstider- Allan Edwall
9. Om jag vore arbetslös- Cornelis Vreeswijk
10. Working man blues # 2- Bob Dylan
11. I skydd av mörkret- Eldkvarn
12. Nine to Five- Bobbie McGee
13. Working class hero- Ozzy Osbourne
14. Working everyday- Don Carlos
15. Arbetslöshet- Motvind


Kommentarer
Postat av: Bosse

Tack, det var ett fint inlägg.

Fin spellista dessutom.

2009-05-14 @ 18:12:16
URL: http://www.drakjagaren.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0