All I could do was cry

Jag har bjudit hem folk ikväll.
Bisse och Sanna, tanken är att vi ska äta pizza och dricka vin på balkongen. Vuxet och trevligt, så nu ska jag försöka mig på en spellista.
Oftast slutar de med att jag tillbringar mer tid bland skivorna än med mina gäster, så ikväll är tanken att datorn skall släpas ut i vardagsrummet och kopplas till högtalarna.
Problemet?
Är väl just att man sällan vet så är i förväg vad man vill lyssna på därute på balkongen bland pizzor barn och vinflaskor.

Men jag ska göra ett försök,
Borde funka fint att börja med några klassiker och sköna beats. Sånt som även Emil och Henry förstår sig på, som går att dansa till.
Biggie Smalls, Peter Tosh, Yellowman och Ice Cube.

Det luriga börjar egentligen först när solen gått ner, när balkongdörren är stängd och barnen sover och den där märkliga känslan av melankoli och vemod infinner sig. Det blir ju oftast så. Med rödvin i mitten av maj under rosa himmel.

För plötsligt vill man ha något annat. Lyssna på någon som man tror förstår. Provar med Townes Van Zandt, men inser att man mår för bra så då borde countryinfluerade Torned and frayed med Stones funka i stället. Framför toalettspegeln åmar sig halvpackade kroppar och sjunger med i refrängen...

...Yeah, and he thought he was wreckless.
You think hes bad, he thinks youre mad,
Yeah, and the guitar player gets restless

Senare
Cat Power´s Dylantolkning av Stuck inside of mobile with the Memphis blues again...
Oh, Mama, can this really be the end,
To be stuck inside of Mobile
With the Memphis blues agaaaaaaaiiiiin.

Och trots att ingen av mina gäster skämms över att de gillar Abba, lägger jag inte till något sådant i spellistan och det kommer att skapa diskussion.
Helvetet kommer utbryta och jag får ge upp.

Min lista kommer förstöras, datorn kapas och jag tvingas kapitulera runt ett till tonerna av Dancing queen

Fan
Menmen.
Här,
början på listan till en lyckad balkongfest. Lägg själva till resten....
Och glöm för allt i världen Abba!


                                                                                              Nina Simone

1. Hail to the King- Fantan Mojah
2. Juicy- Biggie Smalls
3. Reggaemylitis- Peter Tosh
4. Nobody get moved nobody get hurt- Yellowman
5. It was a good day- Ice Cube
6. Sensi- Gyptian
7. Murderer- Buju Banton
8. Guns and cigarettes- Atmosphere
9. Dem nuh build great man- Jah Cure feat Fantan Mojah
10. 96 in the shade- Third world
11. Ex girl to next girl- Gang Starr
12. Iley, Iley,Iley Selassie- Anthony B
13. Give praises- Sizzla
14. All I could do was cry- Etta James
15. Dollar bill blues- Townes Van Zandt
16. Torned and frayed- Rolling Stones
17. Mary Jane´s last dance- Tom Petty
18. Used cars- Bruce Springsteen
19. Mr. Bojangles- Nina Simone
20. Long black veil- the Band
21. Lonley street- Sammi Smith
22. the Ballad of Curtis Loew- Lynyrd Skynyrd
23. Love Hurts- Emmylou Harris & Gram Parsons
24. Spirit on the water- Bob Dylan
25. Stuck inside mobile with the Memphis blues again- Cat Power
26. Senor (tales of Yankee power)- Willie Nelson & Calexico

Kommentarer
Postat av: Malin

Reef-Place your hands. Bisses favvolåt. Eller Spacehog-Born with a tail.

2009-05-15 @ 17:40:10
URL: http://[email protected]
Postat av: trixy

bisse fick tyvärr inte höra den där låten,

däremot tjatade han sig till setefan sudström "näktergal" ett hundratal gånger..

2009-05-18 @ 09:17:11
Postat av: Bilson

Jag fick ju visst höra Reef.

Däremot blandar Malin ihop låtar och artister.

Supersuckers heter dom som gjort "Born with a tail".

Spacehogs låt som malin tänker på är "In the meantime". Men den är ingen måstelåt på fyllan.

För övrigt hatten av för trevliga tillställningar, trots dammsugaren. Den var fan inte okej.

2009-05-18 @ 16:05:29
URL: http://bilson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0