Mamma pappa barn, en torsdag längs loftgången

Grannarna bråkar och på balkongen står jag med en cigg och hoppas att Emil somnar.
Hon smäller i dörren, springer ut längs loftgången men tvärvänder tre fyra gånger, smäller igen och ropar åt barnen som gråter i hallen. Det är nått om en tröja, en rödrandig historia, men jag hör inte allt utan ser bara lillkillen där han står och tittar mot mamma i sin spindelmanpyjamas. Till slut får han också nog, jag hör rösten mellan snyftnigarna och den skriker nått som låter som sluta, men jag vet inte säkert. Jag står ju på min sida med ciggen och funderar på att blogga.

Det är fan att de inte ska gå att hålla sams,
eller för barnen, lämna varandra jävligt mycket i fred.

Tänker på Ebba Grön och Mamma pappa barn,
och- och det är för att jag var i Hälsingland i helgen, Västerbrokörens Grannar


                                    Västerbrokören


Lisa
är kvar i Falun, björnhistorien ligger ute och you better check it

Sista detaljerna för Club Galore spikades över en Kineslunch, och nu mina vänner är det blott fem dagar kvar.
Till helgen kastar jag dock in handduken och drar till sjöss

Men inga inbrott, Kalle håller fortet fram till Söndag 



Kommentarer
Postat av: Lisa

Det ska bli så jävla skönt att komma ut ur inlandet, patriotbygden, och känna östersjöns friska vindar. Jag längtar nåt så grönjävligt efter dig och Emil

2009-09-24 @ 23:06:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0