Santa is comming to town

Snön lyser  fortfarande med sin frånvaro, det är bara i skyltfönstren det glittrar. Av plast och falska leénden. Köp inte bara en, köp hundra klappar och håll vintervädret borta ytterligare några dagar med era upplysta glittersprayade reklamerbjudanden.'

Babylon

På torget tömmer ett gäng tomteluvor de sista slantarna i plånboken för att dämpa ångesten.
Är alla nöjda får vad de vill ha? har vi lagt tillräckligt med pengar så att ungarna blir tillfredsställda där under plastgranen?

Julsånger och massproducerade pepparkakhjärtan som borde spricka av allt trams. Osså överallt dessa jävla tomtar. Kom och köp kom och köp!

Klappar på krita sätter fogden i jobb. Vem fick flest och bäst, vad fick du vad fick jag?

Nån får en teve en annan får hjärtattack.
Hårda och mjuka, julklapp och klapprak.

Snön faller och vi med den


Kommentarer
Postat av: Anonym

Appropå köphysteri - welcome to my nightmare! Jag kommer vara helpaj när jag ramlar hem till Gävle den 23:e. Här i Nacka käkar man Svennehummer dan innan julafton. De Nya Moderaterna handlar här varje dag.

2006-12-20 @ 20:08:51
Postat av: Slaktarn

Jasså, du lever? Har du hälsan också pöjk?

2006-12-20 @ 20:10:57
Postat av: johan

jafan. hälsan e alltid på min sida.
hörde att du dyker upp på lördaglkväll. välkommen förbi på en dan före dan glögg...

vi hörs och ses i helgen

2006-12-20 @ 20:25:16
Postat av: johan

jafan. hälsan e alltid på min sida.
hörde att du dyker upp på lördaglkväll. välkommen förbi på en dan före dan glögg...

vi hörs och ses i helgen

2006-12-20 @ 20:25:16
Postat av: Uffe

God fortsättning Johan. Väljer bort juldagsfylla i Gävle i år till förmån för en dam i Trelleborg.

2006-12-25 @ 13:31:40
Postat av: Bilson

Haha. Johan, du är då en bitter jävel du. Du är som en liten farbror, men jag tycker om dig ändå.

2006-12-31 @ 15:24:16
URL: http://bilson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0