Lördag fast måndag

Jag vill också, på hela kommunens vägnar, tacka och önska er lycka till.

Däremed hade Ljusdal sagt sitt. Gud var någonstans långt borta och svor säkert lite bittert för sig själv att kommun och inte han/hon fick sitt finger med i spelet.

Det gjorde detsamma för alla såg ändå ut som små änglar i sina mörka kostymer och fina klänningar.
Där stod gänget från Fjällen, brunbrända och med fleecejackor, där stod Danjel i maffiakostym och leriga kängor, Anna med Bertil på magen, Bisse med fin prickig slips och föräldrar, nyfikna biblioteksbesökare kikade hastigt in sina läshuvuden i rummet med minnen från förr och jag darrade lätt och märkte handsvetten just då vi tog varandras händer och allt blev evighet i tjänstemanna-kvinnans papper som Shide och Henke skrev under som bevis.
Vi såg, vi var där, det var äkta, nu dricker vi sprit.

Sag, gjort och en halvtimmes bilresa tillbaka svidade gästerna om och kostymer blev flanellskjortor, nakna bröst och badkläder.

Dopp i vaken, folköl i den heta heta bastun och Bisse impade på landkrabborna bredvid och tog sitt dopp redan innan bastubadet, vi andra trängde ihop oss framför agregatet och där satt brudens far, hennes halvnakna polare och några andra fyllon från förr och skålade för vilka jag hoppas var vi.

Berra, Dubbel-Anna och dom andra höll koll utanför.
Anna N var magiskt och tragiskt nära att paja hela galejet genom att med munnen full av tjeckisk öl mosas av läns-tåget.
Enligt vittnen bara sekunder från att bli tusentals bitar människorest- vackert utspridd längs Ljusnandalens järvägsräls.
Vilken grej, hej tack för att du kom och allt som varit. Nu får Danijel fira alena och det blir visserligen en sängplats ledig men fan så mycket tråkigare när det ska till att dansas frammåt kvällen.

Whatever, allt gick som det ska och efter dans, tal, eggmackor och gammeldansk vaknade vi upp i ett lyckorus av den stackars blåslagna malin som ville prommenera.

Hon hade glatt avsöljat sanningar för allt och alla och dansat med Kalle till blodet rann.

Det var hångel i nått av rummen också, med farliga monster på lagom avstånd.

Jag tror aldrig jag varit gladare än jag var i lördags.
Tack och hemskt mycket tack för blommor presenter, sms, telefonsamtal och farmförallt närvaro och roliga upptåg...

klockan e 11.30, jag tror jag ska käka lite rester. Laxpaj, äppelröra och sallad.

Fyra dagars vecka. Det känns bra
Det ska dessutom bli skitkul att träffa henry i helgen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0