Hedjå landet

Ett halvår är ett halvår är ett halvår och sex månader, sex månads-löner sex som lönar sig och sexsexsexsextiosju-sextiosju var kommer du ta vägen nu?

Gröna vågen i ett halvår. Sex månader men 30 år för sent och, kanske, något år innan den nya generationens återtog ut i skogarna, bland åkrarna och säden.

Ett upproriskt medelklass-exodus. För oss som fått nog.
Och det har vi nu,
På långa bilresor och trasiga vägar.

Men det var roligt så länge det varade, med bärsen bastun och bersån

Nu, om några dagar.
Höghus med hiss och handelskommers.
Babylon mot babylon, och endå. Mitt i all röra av flyttkartonger och vemod så längtar jag till rusningstrafik, gatubelysning och skyltar av neon.
Sista cigaretten på bron igår var så kall och glöden som spred sig med vinden lämnade sina avtryck i potatisen, rågen och säkert fastnade också lite i någon av de feta lammen som betar tvärs över grusgången.

Det spökade också, härom natten.
Därför är jag övertygad om att beslutet är riktigt.
Vi flyttar. Lämnar gården till dess öde
game set match

Må huset vila i frid och så snart vi flyttat ut flyttar mössen in. Det är fullt av dem, om man lämnar huset en tid, i kökslådor och vrån.

Synd om katten bara, som brukar hälsa på och är alldeles nyfödd. Han kunde ha kalast ordentligt både morgon middag och kväll.
Men sånt är livet och han klarar sig

40 minuter kvar av dan före dan före dan före dopparedan och jag ser med blandad förtjusning fram mot att leta inslag att bränna och viktiga telefinnummer att spara när jag rensar kontoret på vad som är mitt och inte frammåt torsdag.

Hursomhelst. Nu ska jag köpa flera, tiotals stycken, flyttkartonger.
Dessa evigt upphausade kartonger,
17 spänn för fyra papphörn och folk håller i dem som det vore gud själv de hade i garderoben eller på vinden.

Har du kartonger då?, Du lämnar väl tillbaka kartogerna du lånade?, Jag vet en som har kartonger om du behöver?

Nej, jag köper nya!



Kommentarer
Postat av: Uffe

Ha det så kul i Fjållträsk (been there, done that) och hoppas det går bättre än i Hälsingland.

2007-09-03 @ 19:22:59
Postat av: Miia

hej!!
Jag kom över din blogg av en ren slump, men fy fan vad jag älskar å läsa vad du skriver :) sluta aldrig med det.
*Kärlek*

2007-09-12 @ 00:45:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0