Del jag vet inte vilken, men mitt i lunchen en torsdag i mars

Det som glider på snö,
rulla i tö

I Hälsingland sätter de hjul på sparkarna om våren.
Undan kan det gå och svårtstoppade lär de vara, rentav livsfarliga med medar och hela skiten.

Men roligt ser det ut.

Det bliev kinesmat idag igen, en gryta med ris och kvällstidning. Mycket soja och lite kaffe, herregud vad jag druckit kaffe de senaste veckorna.

Det har slutat snöa också. Bra, det gör resan neråt betydydligt smidigare. På lördag är det melodifestivalsfinal, jag är överlycklig av att fortfarande inte sett en sekund av spektaklet och har inte en tanke på att titta då heller.

Nu kom vår tekniker, jag trycker spara och låtsas som ingenting alls. Dags att jobba igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0