Tisdag 10.51

hate and war


November, då känns hela världen plötsligt som en Clash-låt.

Ilsken och uttråkad, men endå så förbannat bra.

Lustigt det där.


Mina skor blir sämre och sämre för varje dag, men som vanligt kommer det dröja en bra bit in i december (säkert i julklappsyran) innan jag köper nya.

Jag undviker affärer så gott det går och stannar bara till i stan efter jobbet om jag verkligen verkligen måste.

Människorna och rusningen runt fem är vidrig.

Stirriga blickar


Hela världen känns som ett kvart-i-fem eko och jag känner lukten från vidbrända fiskpinnar och slickar jag mej om munnen känns det som att mjölkmustachen från tidiga år fortfarande sitter kvar.

Vidrigt.


Jag har aldrig riktigt fattat livets mening mellan tre och nio. Särskillt inte under hösten

Blöta fötter, räkningar, grus i hallen, KG-Bergström, ställa väckarklocka, tvätt-tider, torra läppar, kollektivtrafik...


Usch


Men endå, som jag skrev


De possitiva överväger,

även en tisdag i November


Kommentarer
Postat av: Björn Pettersson

Livet är tufft. Men pub radikal i byn, i den lilla staden, lyser upp. Eftersom ni är i Babylons Hjärta under FESTIVALEN, kommer här ett gäng datum med band och billiga priser och glada kompisar från förr och nu. Fredag 16 nov, Lördag 24 nov, Fredag 7 dec (Crister F!) och Fredag 14 dec. Jag nås på e-posten, du vet...mobben är paj igen.

2007-11-06 @ 19:18:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0