Stockholm 13.24

Regnet fortsätter att ösa ner över Stockholm, och även om det var gott- så påminde den grågröna linsröran i matlådan- om vädret utanför.
Halvkall, rörig och grå.
Men den överaskade och nu blir det matlådor en tid framöver.
För den goda smakens skull (för den var faktiskt god, tack Tor), för lugnet (lunchrestaurangerna kring Rådmansgatan är hysteriska) och för pengarna. Varje låda jag tar med är åtta dollar extra att spendera i New York lite längre fram.
För vi bokade faktsikt resan i Torsdags.

Till Amerika, tvärs över atlanten med jumbojet och hotell mitt på Broadway.

Jag ska se allt och göra inget.
Strosa, dricka starbucks-kaffe, leka maffia, åka tunnelbana och titta och fundera och drömma och det ska bli så jävla underbart.
Men endå. knepigt
När man längtar som mest- till landet med lugn och lador-  så bokar vi tur och retur till Manhattan.

Så det kan gå

Ikväll ska jag förutom att laga matlådor lusläsa Måns Ivarssons Lundell-biografi.
De första 30 sidorna var fantastiska, nu återstår det väl bara sisodär 870...


Kommentarer
Postat av: Felicia

Hoppas du får en fin vecka ;)

2007-10-29 @ 13:29:39
URL: http://Dressy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0