12.57 mitt i stan

Jag skriver knappt numer
Inspirationen vill liksom inte infinna sig,
De kurviga grusvägarna, dom små svarta skogtjärnarna och fälten som bredde ut sig ner mot vattnet. Allt de där fick mej att tänka, det kanske låter löjligt. Men ska jag någonsin skriva en bok så får det bli på landet.

Här är det annorlunda, trevligt annorlunda men också väldigt annorlunda.
Jag tar kvällsprommenader, slutar klockan tre och far oftast raka vägen till Hammarbyhöjden för att umgås med Henry och den som är hemma.

Lägenheten blir bättre och bättre för varje dag, 
fredags när jag drack vin med Olausmarkus och Johanna rullade en granne in dessutom. I rullstol på jakt efter nått att dricka.
Vi bjöd upp och det blev bomsspår på nya mattan.
Full i rullstol måste vara en rolig kombination.
Imorgon flyttar Tor in dessutom och den gemytliga trean på Sveriges rödaste väg förvadnlas från en sambobostad till ett fyrmanskollektiv med dunder och brak.

Ikväll blir det rubadub i rent studiesyfte.
Kan dom kan vi, eller?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0