Små, små saker

Snart är jag hemma hemma
ja, äntligen hemma
där finns nån som väntar på mej

Fortfarande surrealistiskt,
ännu mer efter några öl. Som nu, fredag 21.45

Hur längtan efter nått så litet kan växa sig så stort på bara några få timmar
Att nått som endå skriker som det vore djävulen själv som vaggar, kan väcka sån kärlek
ovillkorlig ensidig, än så länge- utan bröst- bara ensidig kärlek
Det trodde jag inte ens en sån där natt som den för ett år sen och ett halvt
med rödvin och löften som lovas på en balkong en tidig sommarnatt med vin

Men nu,
när lägenheten är tom och lillkillen gör sin bar-debut,
och jag sitter ensam
så förstår jag just precis


Kommentarer
Postat av: andreas

bardebut? mjölkbaren?

2008-03-29 @ 09:08:57
Postat av: Lars Anders Johansson

Tjenare Johan och grattis som fan till tillökningen i familjen!

2008-04-04 @ 13:50:59
URL: http://slott.blogg.se
Postat av: paiazzo

beautiful baby beeeatifuul!

2008-04-11 @ 08:24:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0