three days and still waiting

Och klockan den slår och vi väntar som om vi inte gjort annat

Sekunderna går och varje minut blir längre för timmarna som sakta försvinner.

Jag på jobbet, och Lisa hemma.

När som helst, och jag menar verkligen när som helst nu, vänds världen upp och ner och en ny människa tar sina första andetag, lär sig läsa och tar sig så småningom sin första fylla.


Solen skiner och det skulle ju vara passande att födas just då, i solsken och med fågelkvitter. Men det kan lika gärna bli i duggregn och med rusningstrafiken utanför som välkomnande fanfar.

Det är tufft att bli människa,

även för små barn.


Lägenheten är fixad,

Lisa tjackade tevesladd och fjärrkontroll,

den förra snodde Molly och slängde förmodligen på väg hem i fredags. Inte för att jävlas, utan säkert bara ett tack för gästfriheten.

Nu är det inte hundra procent säkert att det var just Molly,

men på brottplatsen var hon den sista som sågs, dessutom med halva kontrollen i munnen och hon lär knappast ha svalt den.

Hon är, hur som helst, förlåten.


Namnet,

det finns två och jag gissar på en dubbel, en kombination.

Emil Linton
Man ska nämligen förtjäna sitt namn, och jag tror lillkillen bär upp de båda utan större problem

If you must vote, vote LKJ!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Efter Magnus Linton?

2008-03-06 @ 12:44:44
Postat av: trixy

nej,
inte efter Magnus Linton,
se istället länken Linton!

2008-03-06 @ 13:42:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0