Nobodys fault but mine

Lördag förmiddag

Nina Simone och kaffe,
pigg och klar i huvudet,
här sitter jag och är nykter
typ

Det är nämligen nu jag kliver in i det som under hela sommaren gått under arbetsnamnet sober-october
Fyra nyktra veckor, en månad, 31 dagar av avhållsamhet
Don´t even look at the systembolag
systemet- the shitstem

Det går ju att ha roligt ändå, förklarade Lisa och tittade nästan förvånat på mina vädjande ögon, när vi satt i soffan
- Det är klart det gör, sa jag.
Tankebubbla: Men det är dumt att chansa

Så är det naturligtvis inte,
beslutet är helt frivilligt och kommer från mig och ingen annan. Alex har jag dragit med också, och Lisa

Jag tänker efter

Hur kommer det sig att det är nu helt plötsligt som jag skall spola kröken, nu när livet rullar på med sina fasta rutiner och uppstyrda kvällar,
varför gjorde man inte det här för några år sen?
När det verkligen behövdes och man var glad att man överhuvudtaget vaknade en lördagsmorgon, oavsett var

Nu
Lite huvudverk på sin höjd
och så trivs jag
Inte med huvudverk alltså,
men med rätt softa kvällar på en bar eller hemma, någon gång i veckan

men så ska man envisas med nått som är så enkelt att prata om under en vinkväll i juli
Oktober,
månaden som knappt existerar när det är sommar sol och sangria

Nu är det verklighet

Jag dricker mer kaffe och tar mig ner på stan
Ikväll,
Lisa ska på fest, tar bilen till Solna
Jag.
Det blir nog soffan och Bobs citron-saft
Lördagspuls...

Kommentarer
Postat av: Uffe

Ambitiöst Johan. Skål!

2008-10-04 @ 20:36:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0