Korv och konjuktur

Jag försöker

Knappt hade vi bestämt att Stockholm was the shit så svänger allt.
Wall street- fritt fall genom verkligheten och kraschen når naturligtvis även oss
Vem köper tidningsannonser när plånboken plötsligt är tom?
Journalist lika med, just nu, livets lågkonjutur

Vi satt runt köksbordet idag, Alex,  Lisa och jag, tittade ner i kaffemuggarna och rev jobbannonserna ur DN.
Diskbänksrealism som för några månader sen var charmig, nått spännande. Men så kom Oktober och den bistra verklighet
Arbetslöshet går väl ann under sommarmånaderna,
som i en Gessle-sång, juni, juli augusti...blabla
Nått om att livet är härligt, bada är gratis och shorts och linnen hej och hå

Oktober

Mörkt och jävligt, fönsterkuvert och telefonkö
Kallt

Hur som

Livet tar sina svängar och man får sig en törn på vägen,
jag klagar inte, men det kan vara förbannat trist och just nu.
Schizofreni

Gävle- Stockholm- Gävle- Stockholm
Packa pappas kappsäck, Emil!

Färre jobb att söka, fler sökanden. En tidning nånstans läggs ner och plötsligt- Surprise!- 150 nya finniga 20 åringar. Hungriga efter rubriker, beredda att sälja sin mamma för ett vikariat
Löpsedlar, primetime och bildbylines stora som Jan Gullious ego

Själv vill jag mest 9 till 5, semester och hyggligt betalt
Inte mer än så, gärna småtrevligt också och med lagom stress
Så vi får väl se

On the road again, köpa husvagn och ge sig av?

I mitt huvud finns tre alternativ
Hemliga

Det enda jag vet säkert är att nånting måste hända rätt snart

Jag kör visserligen biståndsbilen då och då,
men organisationer som hjälper fattiga pröjsar, med all rätt, sällan bra och några dagar hit och timmar dit bygger inga hus

Det tragikomiska i soppan är att jag intalat mig att det är hajarna med fonder, aktier och tankar fulla av kurvor och konjuktur som skulle förlora på det här.
Men det drabbar ju mej också, det märker jag nu, här i min än så länge trygga trea

Falukorven jag åt till middag var nämligen både billigare och betydligt äckligare än den korv jag köpte när cashen kontinuerligt rullade in- för några månader sen och lite till


För övrigt, by the way, så älskar jag att det fortfarande finns pirater!
Hoppas de kapar varenda jävla fartyg lastat med bomber och bratts utanför Somalias kust

Paybacktime, fuckers!

Kommentarer
Postat av: Bilson

Det här med ekonomisk kris bla bla bla tycker jag verkar överdrivet. Borde det inte fungera om alla bara bestämde sig att: Nej, det finns ingen kris?

2008-10-02 @ 22:49:47
URL: http://bilson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0