Det finns ett land...

Carolyn Cassady skriver i sin bok Off the road, mitt liv med Cassady, Kerouc och Ginsberg, jag har inte läst hela än, att "Han gick till fönstret och tittade ut, jag förstod att det inte var vår trädgård han såg, utan en mexikansk dal som värmdes av den slöa solen, och där fanns det varken några räkningar eller andra bekymmer utan bara mangofrukter och marijuana"

För mig kvittar både mangon och majan, men det är svårt att inte drömma sig bort när man tittar ut. Snön som lägger sig som sörja på asfalten försvinner lika fort som en lördag, döda ansikten på tunnelbanan och en melodifestival som tycks lika ofrånkomligt svår att missa som väckarklockan.

Det skulle räcka med lite utsikt, vidder och en skidtur. Kanot och vin på våren eller ett morgonbad vid en strömmande älv.
Dubdans på en sommaräng eller pilkastning mot ett träd.

Något annat än Stockholm i februari.

Jag trivs med livet, men när vi pratar om det vi alltid pratar om- och nu är vi fler och på god väg, vet jag att det går att få ut lite till. Mer tid, mindre hets och ja...


Dagens fetaste skivtips: Vibronics- UK Dubstory och Scoops in dub
Sjukt bra


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0