Jesus och jag

Så vändes världen upp och ner och jag bjöd upp till dans men dansade snart, visserligen frivilligt, men likväl efter deras pipa ut i ett universum av änglar, leende barn och löften om ett paradis inte längre än en bok bort.

När Jehova klev över tröskeln, och jag mitt fån satte kaffet på värmning, insåg jag att loppet var kört.
I soffan, och inne från toaletten där den ena av guds två springpojkar snöt sig så det ekade ut i den solupplysta lägenheten, hördes herrens ord och vi log och jag sa jaja, visst i´m in man och han läste högt och jag läste högt och på madrassen talade Emil de enda språk han kan, nämligen i tungor och det var fan i mej ett tecken för när de gick och jag bjudit dom välkomna åter om en vecka såg jag gud och Jesus överallt. Jag hörde hur han rullade i sin rullstol utanför dörren längs loftgången men de var bara grannen som varit på systemet i Farsta, då såg jag honom i stället gräva ner en bredbandskabel ute på gräsmattan, och jag såg... Jag fick allt till ett tecken och nu går hjärnan på högvarv
En läxa fick jag också,
studera uppenbarelse-boken till nästa fredag då jag ska bjuda på kakor kaffe och dom i sin tur på kunskap och liv och död och en oändlighet och ett paradis i grönaste grönt och med kärlek och respekt ska vi ta oss en sida närmare sanningen i den av många böckeras bok.

Det är först nu jag fattar

När kaffet är uppdrucket och kopparna står tomma kvar på vardagsrumsbordet, vad jag satt mig i för situation.
Deep shit
registrerad hos gud den allsmäktige, herrarnas herre.
De kommer som sagt om en vecka igen, inte på deras, utan på mitt eget förbannade initiativ.
Stuck into the sekt med Emil som enda vittne.
Huh

Vad säger bibeln?
Boken de gav mig får väl nu bytas ut mot Land i Gryning av Dennis Lehane som jag nu läser.

Will be forever loving Jah, slumpades just fram i min spellista på datorn.
Det kan inte vara en tillfällighet

Kommentarer
Postat av: Bilson

Nu är det snart fredag. Då är det äntligen dags för Johan and The Jesus Sessions feat. Jehovah's Witnesses.



Utifall du hade glömt det...

2009-01-21 @ 22:34:56
URL: http://bilson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0