Bunny Wailer

Inom en månad återutgivs Bunny Wailers klassiska debutalbum Blackheart man från -76.
Extra dubversioner och vad jag hört, även en intervju med Bunny där han berättar om albumet, som av många rankas som ett av de tyngsta rootsalbumen all time.



Senare är även tanken att alla album ska återutges då hans egna bolag Solomonic records gått ihop med Zojak World Wide, som skall stå för distrubitionen.

Jag kan, förrutom Blackheart man även tipsa om Rock´n Groove från -81, ett album jag tycker väger tyngre.
Oavsett vad,
har ni inte redan gjort det så se fort till att lyssna in er. Jag hade lyckan att se en av de ytterst få Europa-konserter för några år sedan, och det var magiskt.

Kul kuriosa är att Bunny förrutom att vara en lysande soloartist och en av de tre grundarna av the Wailers även är styvbror till Bob Marley.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0