One scotch, one bourbon, one beer

Fredag förmiddag och jag har suttit uppe sen sex. Solen skiner men kaffet är slut.
I onsdags fick jag en förfrågan om lira skivor pån fest för Läkare utan gränser här i Stockholm nästa lördag.
Och dem vägrar man väl inget.
Men vad ska jag spela?
De flesta är väl gamla törs jag gissa, åtminstone betydligt äldre än jag.

Så,
jag tänkte mig nått åt det här hållet.
Rythmer, dans och boogaloo

Vad tror ni?

Lägg särskilt märke till Yma Sumac, nu i hemska schlagertider när det snackas opera. Ingenting i jämförelse, det här svänger betydligt mer än det som Sverige tydligen skickar till Ryssland. Hon, Yma, var bye the way en av de mest anlitade sångerskorna på de kubanska maffiahotellen under femtiotalet.
Bara det.

Big up, och trevlig lyssning!



1. Matilda Matilda- Harry Belafonte
2. Barbwire- Nora Dean
3. Taki Rari- Yma Sumac
4. Compositor Confundido- Ibrahim Ferrer
5. Click song Number 1- Miriam Makeba
6. I wish I knew how it would be to be free- Nina Simone
7. Red red wine- Tony Tribe
8. Down in the valley- Judy Mowatt
9. Young gifted and black- Marcia Griffiths
10. Rock Steady- Aretha Franklin
11. Monkey Tamarind- the Beginning of the end
12. Baby call on me- Wilson Picket
13. Hard to handle- Otis Redding
14. Jim Dandy- LaVern Baker
15. One scotch, one bourbon, one beer- Amos Milburn
16. Hey Mister- Ray Charles
17. Zeke the Freak- Isaac Hayes
18. the Devil is dope- the Dramatics


Kommentarer
Postat av: alex

Yma - sann loungekitsch när den är som bäst. "Mambo" är bästa plattan by the way.

2009-05-08 @ 10:49:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0