091003, ett soundtrack

Höstregnet från helvetet,
soundtrack till: the Good, the Bad & the Queen
Av någon anledning blir det alltid så, vid regn och skitväder åker samma skivor fram varje gång,
och det är framförallt två jag kör om och om igen.



Don Letts skriver i sin självbiografi, Culture clash dread meets punk rockers, att GBQ´s debut Couldn´t been made anywhere else än i London.
Detsamma tycker jag om Delroy Washingtons lysande första (han släppte tyvärr endast en uppföljare) I-Sus från 1976.
Ingen annan skiva, inte ens något med the Clash, får mig att vilja gå runt på gatorna vid Portobello road lika mycket som  den.



Och där har vi svaret...kommer jag plötsligt på, det där med regnet
Även om de mest varit sol i London de gånger jag varit där

Men som sagt,
två måsten för att överleva hösten

Nu. Vin och grytmat

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0