Plötsligt en tisdag

I bakgrunden hör jag Emil skrika, han gör sällan det, men i morse tog han igen 16 månader av i stort sett ingenting. Jag ser honom rusa genom rummet i ögonvrån där jag sitter i soffan och försöker reda ut vilken del av strumpan som är vad. Hålen är lika stora på bägge sidor, men jag hinner inte leta upp ett par hela. Det går undan nu, varje minut har sitt eget schema för att hinna i tid till dagis.
Lisa tittar trött på mig och drar på sig randiga tröjan.
Vardag, suckar hon
Som fan, säger jag och vi skiljs i hallen.
Hon mot sitt och jag mot dagis, sen hem igen. Storstädning och en trasig dator.
Jag rensar bland skivhögarna från helgen
Flyktsoda, Tom Robinson Band, en samling dancehall och några repor bland dem längst underst
Livet är inte alltid en lördag, tur på ett sätt. Men tisdagsmorgnar som den här slipper jag helst
I helgen drar jag till Hälsingland för att jobba.
Mer om det senare, repet är fortfarande inte helt insålt men jag tror det kan bli bra
Imorgon...
Lisa 30 och jag köper vin.
Vin och vilja väl, det räcker gott en onsdag.
Förmiddagens soundtrack TRB- Power in the darkness, Steve Earle- Guitarr town, the Stranglers- Rattus Norvegicus


Tom Robinson Band- Glad to be Gaye

Förresten,
en lista också. Som speglar lördagens blandning av musik

1. Up against the wall- Tom Robinson Band
2. Flyktsoda- Ebba Grön
3. Radios in motion- XTC
4. No more heroes- the Stranglers
5. Hersham boys- Sham 69
6. She bang the drums- Stone Roses
7. Cigarettes and alcohol- Oasis
8. Jimmy Jimmy- the Undertones
9. Greetings- Half Pint
10. Call pon dem- Chezidek
11. Too much brandy- the Streets
12. Suspect device- Stiff Little Fingers
13. Hong Kong Garden- Siouxsie and the Banshees
14. Express yourself- NWA

Kommentarer
Postat av: Lars (aka Rhygin)

Ju fler barn desto större behov av schema för minuterna på morgonen innan dagis och skola. Så är det.

2009-09-15 @ 20:28:23
URL: http://vegablogg.blogspot.com/
Postat av: Bilson

"...och en trasig dator."



wtf?

2009-09-15 @ 22:10:25
URL: http://bilson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0